بهار، رونق کسب و کار با رویکرد الگوهای رفتاری در فروش

بهار، رونق کسب و کار با رویکرد الگوهای رفتاری در فروش

بهار آمد! دوباره زمین نو می‌شود، گل‌ها شکوفه می‌دهند و همه چیز تازه می‌شود و مادر طبیعت به ما نشان می‌دهد که واقعا چه طراوتی برای ما به ارمغان آورده است. کدام بخش از این سنت مورد علاقه شماست؟ خانه تکانی، خرید،لحظه تحویل سال، سفرهای نوروزی، دید و بازدید ؟

بهار زمانی است که همه چیز فرصتی برای طراوت و تولد دوباره دارد، پس از این زمان برای رونق دادن به تجارت خود استفاده کنید. این حال و هوای شاد و بهاری زمان خوبی برای ارائه فروش، تبلیغات و پذیرایی از مشتریان خود با تجربه‌ای جدید است. مردم حساب و کتاب‌های خود را انجام داده‌اند و بسیاری از آنها آماده خرج کردن هستند! زمان بسیار خوبی برای کسب و کارهاست تا از این موقعیت استفاده کنند و خود را تبلیغ کنند. مهم نیست که چه پیشنهادی را انتخاب می‌کنید، مهمترین چیز برای افزایش سود و فروش شما این است که مشتریان از شما تجربه و خاطره خوبی به خاطر بسپارند که باعث می‌شود مشتریان وفادار شما شوند.
به یاد داشته باشید، مردم لزوما آنچه را که نیاز دارند نمی‌خرند، بلکه آنچه را که می‌خواهند می‌خرند. ایجاد میل و انگیزه برای خرید با الگوهای رفتاری افراد مرتبط است و دانش مدل جهانی DISC به شما کمک می‌کند تا تجارت خود را همراه با بهار شکوفاتر کنید. ابتدا نحوه تشخیص مدل اصلی مشتری خود را بررسی کنید و نکات زیر را برای مذاکره و فروش به کار ببرید:

سبک خرید سریع
فرایند خرید برای یک فرد با بعد رفتاری "D" یک رویداد سریع است که زمان گرانبهای آنها را نمی‌گیرد. آنها تمام روز را برای تصمیم‌گیری صرف نمی‌کنند یا خریدشان به احساسات وابسته نیست. اصولا از جایی خرید می‌کنند که قبلا کالایی از آنجا خریدند و از تجربه گذشته برای خرید سریعتر استفاده می‌کنند. برای فروش بهتر به مشتری با مدل «D»، چند سوال سریع و مستقیم بپرسید تا دقیقا متوجه شوید به دنبال چه چیزی هستند.

سرگرمی به نام خرید
فروش به فردی با بعد تاثیر گذاری یا "I" می‌تواند کمی وقت‌گیر باشد. آنها ممکن است قبل از اینکه بگویند چه چیزی لازم دارند و باید بخرند با کمی احوالپرسی و گفتگوی دوستانه شروع کنند. به مشتریان "I" خود محصولات جدید و پرطرفداری را پیشنهاد دهید تا به سرعت مورد توجه آنها قرار گیرند. آنها اغلب بر اساس احساس خود خرید می‌کنند، پس حس و تجربه خوبی از خرید برای آنها ایجاد کنید.

اطمینان خاطر از خرید
ارائه خدمات به فردی با مدل "S" باید آسان باشد اگر به نگرانی‌های آنها گوش دهید. مشتریان "S" دوست دارند به آنچه می‌دانند پایبند باشند و ممکن است در نهایت چیزی مشابه آنچه قبلا خریده‌اند خریداری کنند. علایق آنها را بپرسید و به آنها این اطمینان را بدهید که به آنها در تصمیم‌گیری در مورد بهترین محصول برای آنها کمک خواهید کرد. افرادی با بعد ثبات گرایی اغلب برای خرید از فردی دیگر برای تصمیم‌گیری کمک خواهند گرفت.

خریدی سختگیرانه
فرایند خرید فردی با بعد "C" زمانبر است، چرا که برای این افراد کیفیت و کارایی یک کالا اهمیت فراوانی دارد. وقتی مشتریان C به دنبال محصولی می‌روند، به احتمال زیاد قبلا تحقیقاتی انجام داده‌اند و به دنبال تایید اطلاعات خود هستند. آنها به دنبال خرید کالایی هستند که کارایی و عملکرد بهتری داشته باشد، در فرایند خرید سوالات زیادی می‌پرسند تا مطمئن شوند تصمیم آنها دقیق است. برای فروش بهتر به این افراد تمامی سوالاتشان را با صبوری پاسخ دهید.

هر سبکی که وارد فروشگاه شما شود، آماده باشید تا بهترین تجربه را به آنها ارائه دهید. باید یاد بگیرید بر اساس تیپ رفتاری افراد با آنها برخورد کنید. مطمئن شوید که آنها احساس می‌کنند یک مشتری ارزشمند هستند و دقیقا به آنچه می‌خواهند می‌رسند. رازهای فروش رفتاری موفق را با دوره آموزشی "فروش بیشتر با استفاده از مدل جهانی دیسک" از ما بیاموزید.

 

ترجمه : صالح زعیم

فروردین 1401

منبع : www.discprofile.com

0 نظر

نظر خود را ارسال کنید