سه دلیل برای استفاده از نتایج ارزیابی دیسک در کسب و کار (ویژه مشاوران مدیریت عملکرد)

سه دلیل برای استفاده از نتایج ارزیابی دیسک در کسب و کار (ویژه مشاوران مدیریت عملکرد)

صندوق ورودی  ایمیل خود را باز می کنید و یک ایمیل از اعضای تیم خود می بینید. به دلایلی ، به نظر می رسد که باز هم همان پیام های طولانی را برای شما ارسال کرده و از شما می پرسد چگونه هستید ، سپس دلیل ایمیل خود را توضیح می دهد و ایمیلش را در مورد اقدامات آخر هفته آینده خود به پایان می رساند.

به همان اندازه که از کار کردن با این شخص لذت می برید احتمالا حوصله خواندن ایمیل های این همکار را ندارید. شما فردی رک و نتیجه گرا هستید و سبک خواندن ایمیل های دیگران توسط شما نشان دهنده این ویژگی رفتاری شما است. جملات را کلمه کلمه نمی خوانید و با این حال درست متوجه اصل مطلب می شوید و مکاتبات خود را با متن های کوتاه اما مشخص انجام می دهید.

مشخصات رفتاری بر اساس مدل DISC چیست؟

چرا اعضای تیم شما اینقدر با جزییات صحبت می کنند در حالی که شما مستقیم ارتباط برقرار می کنید؟ پاسخ در مشخصات فردی شما نهفته است. آزمون تست دیسک به شما کمک می کند نحوه احساسات و ارتباطات خود را بر اساس چهار  بعد رفتار اصلی درک کنید: بعد تسلط گرایی(D)  ، بعد تاثیرگذاری (I) ، بعد ثبات گرایی (S) و بعد وظیفه شناسی (C).

به یاد داشته باشید نمی توان یک فرد را تنها در یک بعد رفتاری خلاصه کرد بنابراین شما ترکیبی منحصر به فرد از هر چهار بعد هستید و احتمالا بیشتر به یک یا دو مورد یا در موارد خاص به سه بعد از آنها متمایل هستید. هر یک از چهار بعد رفتاری DISC (یا سبک رفتاری) شامل فهرستی از ویژگی های رفتاری برای توصیف آن است. این بدان معنا نیست که شما همه آن سبک های رفتاری را نشان خواهید داد ، اما احتمالا با تعداد کمی از آنها ارتباط خواهید داشت.

مهم است که به خاطر داشته باشید که همه سبک های رفتاری DISC به یک اندازه ارزشمند هستند. هیچ کدام بهتر از بقیه نیستند و DISC نشان دهنده هوش ، توانایی ها ، موفقیت یا محدودیت ها نیست. این به سادگی نشان می دهد که چگونه ما ترجیح می دهیم کارها را انجام دهیم یا در منطقه امن خود بمانیم. هر سبک دارای نقاط قوت و زمینه های توسعه است.

 

هنگامی که می دانید الگوی رفتاری شما چیست و مشخصات رفتاری اعضای تیم شما چیست ، می توانید از آنها برای تاثیرگذاری بیشتر در محل کار استفاده کنید. در اینجا سه دلیل که می توانید از این ارزیابی به نفع کسب و کار خود استفاده کنید بیان می شود:

1 - برای خود شناسی استفاده کنید

برمی گردیم به مثال اول. اگر واقعا نحوه خواندن یک پیام برای شما اینچنین است ، نتیجه می گیریم که بعد اصلی رفتار شما "تسلط گرایی" است.

این بدان معنا نیست که تنها کاری که می کنید این است که افراد اطراف را مدیریت کنید. با این حال ، احتمالا دوست دارید کنترل قابل توجهی بر محیط خود داشته باشید. گاهی اوقات می توانید قاطع باشید. شما بسیار سخت کار می کنید. شما چالش های مربوط به کار را دوست دارید و دوست دارید مشکلات را خود حل کنید. بنابراین تعجب آور نیست که شما از اساس، ارتباط مستقیم دارید. شما می خواهید اعضای تیم خود به سر اصل مطلب برسند و شما صریح و رک صحبت می کنید و به جای احساسات از حقایق برای بیان نظر خود استفاده می کنید.

اکنون که می دانید مشخصات رفتاری شما چیست ، به راحتی به اعضای تیم خود توضیح دهید که ارتباط مستقیم و مختصر را ترجیح می دهید و این روش ارتباطی چیزی است که شما بهترین پاسخ را به آن می دهید. سپس می توانید از اعضای تیم خود بپرسید که چگونه می توانید بهتر با من ارتباط برقرار کنید.

 

2 -  از DISC برای ارتباط موثر با تیم و همکاران خود استفاده کنید

همکار شما ، نویسنده ایمیل طولانی ، به نظر می رسد به سمت بعد تاثیرگذاری(I) گرایش دارد. او ترجیح می دهد قبل از اینکه دست به کار شوید ، یک گفتگوی گرم و دوستانه داشته باشید. او صحبت های کوتاه را دوست دارد و تمایل زیادی به گپ زدن های دوستانه دارد و عاشق حکایت گویی است و اشتیاق او در محیط کار و با حضور همکاران شدید است.

اکنون که سبک ارتباطی خود و روش رفتاری او را می دانید ، می توانید با همکار خود همدلی و ارتباط بهتری برقرار کنید. شما درک می کنید که او چگونه ارتباط می گیرد ، چگونه رویدادها را تفسیر می کند ، چگونه با او گفت و گو می کنید و چگونه می توانید نظر خود را با او در میان بگذارید. این درک بیشتر می تواند تعاملات شما با وی و اعضای تیم را عمیق تر و عملکرد تیم شما به طرز چشمگیری بهبود بخشد.

 

3 -  بهره وری و کارایی کلی تیم خود را با DISC ارتقا دهید

سوء تفاهم ، ارتباطات نادرست و برداشت شخصی مانع از موثر بودن و بهره وری تیم ها می شود. آنها شما را مجبور می کنند زمان خود را برای کاهش و حل تعارض صرف کنید. آنها سیاست درگیری و چندگانگی ایجاد می کنند. به جای تمرکز بر پروژه فعلی خود ، این مسائل باعث حواس پرتی تیم شما می شود.

مانند سرطان ، این حواس پرتی می تواند تا زمانی که تیم را نابود کند و افراد بخواهند تیم یا سازمان را ترک کنند ، افزایش یابد. شاید یک مشتری پروژه ای را که همگی روی آن کار می کردید کنار بگذارد ، سازمان شما شهرت بدی پیدا کند و یا دائماً با جابجایی زیاد کارکنان درگیر باشید.

مهمترین کاری که می توانید برای تسهیل در کار تیمی انجام دهید ، درک بین اعضای تیم است. تست DISC داده های استاندارد و عینی در مورد شخصیت و رفتار هر فرد در اختیار شما قرار می دهد ، که به نوبه خود به شما کمک می کند یکدیگر را بشناسید. با کسب این دانش ، تیم شما زمان زیادی را با درگیری های محل کار تلف نمی کند. کارآمدتر و پربارتر خواهید بود.

 

از حضور الگوهای مختلف مدل DISC در محل کار خود استفاده کنید

تصور کنید که می دانید الگوی رفتاری مربوط به اعضای تیم شما چگونه است. چگونه می تواند نحوه ارتباط شما با یکدیگر را تغییر دهد؟ کل تیم شما چقدر می تواند موثرتر باشد؟ تیپ های رفتاری DISC به ما کمک می کند تا خود و همکاران خود را بهتر بشناسیم. آنها سرنخ هایی در مورد نحوه عملکرد ، نحوه برقراری ارتباط و نحوه واکنش ما تحت استرس را مشخص می کند. برای درک نحوه ترجیح کار و برقراری ارتباط ، لازم نیست فردی را به خوبی بشناسید، کافیست بدانید الگوی رفتاری و کد رفتاری وی بر اساس DISC چیست.

اگر به نظر می رسد که این ارزیابی به تیم شما کمک می کند ، کافی است با کارشناس ما در ارتباط باشید و به راحتی می توانید هر یک از اعضای تیم خود را مورد ارزیابی رفتاری قرار دهید. لازم به ذکر است که تست دیسک یک "آزمون" نیست ، زیرا کلمه "آزمون" القاء می کند که پاسخ های درست و غلط وجود دارد!

ما گزارش کاملی در مورد مشخصات رفتاری خود و همکاران و راهکاری ارتباطی و توسعه فردی در گزارش پروفایل های دیسک را ارائه می دهیم.

1 نظر

  1. سمیه پونکی سمیه پونکی نوشته:

    بسیار عالی و کاربردی هست ممنون از توضیح خوب شما

نظر خود را ارسال کنید