نقاط قوت بر اساس مدل جهانی کلیفتون

نقاط قوت بر اساس مدل جهانی کلیفتون

نقاط قوت با استعدادها آغاز می شوند و استعداد یعنی الگوهای فکری شما و احساسات و رفتارهایی که تداوم بیشتری دارند و قابل اعتماد هستند و خودِ منحصر به فرد شما را می سازند. وقتی که دانش و مهارت را به این استعدادها اضافه کنید، می توانید آنها را به نقطه قوت تبدیل کنید.

شما هر روز این فرصت را دارید که الگوهای رفتاری خودتان را پیدا کنید، چیزهای جدید یاد بگیرید و از آنها برای فهم تجربیات زندگی کنونی و آینده تان استفاده کنید. این دانش بسیار ضروری است چون شما پتانسیل نامحدود خودتان را در نقاط قوت کشف خواهید کرد. اما ساختن یک زندگی عالی و کامیابی نیازمند چیزی بیشتر است و آن اینکه شما واقعا متعهد شوید که نقاط قوت خودتان را در عمل به کار بگیرید زیرا شناختن و استفاده کردن از نقاط قوت روی هر جنبه از تجربه شما از دانشگاه تاثیر خواهد گذاشت. اما در ابتدا باید خودتان را بشناسید و خودتان را به عنوان یک فرد یکتا، با استعداد و با انگیزه ببینید . این کار با شناختن استعدادهای شما آغاز می شود و به شما اجازه می دهد تا به این موضوع پی ببرید که در کجا، بهترینِ خودتان هستید.

برای این کار، انجام آزمون نقاط قوت کلیفتون را به شما توصیه می کنیم. بعد از اینکه آزمون را انجام دادید، گزارشی دریافت می کنید (نسخه کلینیک کسب و کار سینا) که هفت محور یا هفت استعداد اصلی شما را نشان می دهد. این استعدادهای مهم و اصلی به شما کمک می کنند تا استعدادهای منحصر به فردتان را بهتر بشناسید و آنها را درک کنید. دانستن استعدادهای اصلی شخصیت، اولین قدم برای تبدیل این استعدادها به نقاط قوت است. بعد از اینکه هفت استعداد اصلی خودتان را شناسایی کردید، برای هر استعداد، گزینه های عملی متعددی وجود دارد که شامل سوالات، ایده ها و پیشنهاداتی است که می توانید از آنها برای توسعه استعدادهای خودتان و تبدیل آنها به نقاط قوت استفاده کنید. فهمیدن اینکه چطور از نقاط قوت منحصر به فردتان استفاده کنید، تمامی مراحل زندگی اعم از تجربه زندگی دانشگاهی و ادامه زندگی شما را در همه ابعاد به یک تجربه شادتر، غنی تر و موفق تر تبدیل خواهد کرد و در واقع دلیل توسعه نقاط قوت نیز همین است .به جرات می توان گفت که شاید این مبحث پرکاربردترین چیزی باشد که در تمام زندگی یاد می گیرید.

برای سفارش کتاب " سفر توانمندی شما" یا انجام آزمون کلیفتون با شماره 09122638965 تماس حاصل فرمایید.

0 نظر

نظر خود را ارسال کنید